Unseen
Karin Slaughter
1
London: Century, 2013
382 p.
9781846059988 (paperback)

Special Agent Will Trent gaat undercover in Macon. Hij legt contact met een drugsdealer en werkt als onderhoudsman in hetzelfde ziekenhuis als zijn nieuwe liefde, dr. Sara Linton. Omdat hij zijn acties voor haar verzwegen heeft, volgt een heftige confrontatie. Als Sara’s stiefzoon thuis neergeschoten wordt, komt ze weer in contact met zijn vrouw, de door haar gehate Lena Adams, verantwoordelijk voor de dood van Sara’s echtgenoot en een magneet als het gaat om het aantrekken van moeilijkheden. Sara raakt betrokken bij Wills undercoveroperatie en hun leven komt in gevaar. De bestsellerauteur schrijft een spannende thriller met een onverwachte ontknoping. Want wie is Big Whitey? De vier bekende hoofdpersonen zijn aanwezig en Lena maakt een ontwikkeling door. Knap is het verspringend tijdsperspectief, dat met zowel Lena’s zwangerschap als met de door haar geleide politie-inval te maken heeft. Dit voert de spanning goed op. De heftige en eerlijke confrontatie en de slotzin beloven veel voo…Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Atlanta (Georgia), 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Karin Slaughter is geboren in een klein stadje in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter "Vervloekt geluk" samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. "Triptiek" en "Versplinterd" zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers zijn verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Y…Lees verder op Wikipedia