Rechercheurs Will Trent en Faith Mitchell maken jacht op de ontvoerder van een 17-jarig meisje dat na een bizarre moordpartij in haar eigen huis is gekidnapt.
Fractured
Karin Slaughter
London: Arrow, 2009
505 p.
9780099481850

Als Abigail Campano haar chique huis binnenkomt, denkt ze haar doodgestoken tienerdochter te vinden en de dader, die ze in een gevecht doodt. Dan blijkt deze jongeman een onschuldige en het meisje is niet haar dochter, maar dier vriendinnetje. Emma, de dochter is spoorloos. Detective Will Trent van het Georgia Bureau of Investigation onderzoekt de zaak, samen met een agente die om privéredenen een hekel aan hem heeft. Langzaam ontsluieren zij de waarheid achter de gruwelijke en tragische gebeurtenissen. De bestsellerauteur schrijft een spannende thriller, echter zonder verrassingen, zoals in haar vorige boek 'Triptych'* wel het geval was. Trent is een sympathiek personage en zijn dyslexie speelt een cruciale rol in dit verhaal. De agente en haar motivatie zijn duidelijk neergezet, de overige karakters blijven wat vaag. Al met al een goede, maar ietwat teleurstellende thriller met een open einde. Het zilverwitte omslag toont briefje met de tekst 'She belongs to me!' en enkele bloedspet…Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Atlanta (Georgia), 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Karin Slaughter is geboren in een klein stadje in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter "Vervloekt geluk" samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. "Triptiek" en "Versplinterd" zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers zijn verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Y…Lees verder op Wikipedia